Η κριτική του Θεατή για τη "Διαθήκη της Μαρίας"

Σε πόσες σελίδες χωράει άραγε το δράμα, μιας μάνας που είδε το παιδί της να πεθαίνει...;

(Ω γλυκύ μου έαρ) «Η ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ»

ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΙΑΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ;;; (Θα μπορούσε)

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ που ανέβηκε στο ‘Από Μηχανής Θέατρο’, μετάφρασης Κατερίνα Βαλαβανίδη:

 

Πως θα σας φαινόταν... να ακούγαμε την εκδοχή της Μαρίας, του Ανθρώπου, της Μάνας του ΙΗΣΟΥ όσον αφορά τη ζωή του και δη ό,τι ακριβώς συνέβη εκείνα τα χρόνια. Την εκδοχή της, όσον αφορά τα θαύματα -την κοινωνικοπολιτική κατάσταση της εποχής-τον φόβο-την ανταρσία και τον σκοταδισμό στην ψυχή του ανθρώπου.

 

Η Μαρία-γήινη-καταθέτει την δική της αλήθεια, την δική της οπτική στα πράγματα. Η ΜΑΝΑ Μαρία, μιλά (σε κείμενο-COLM TOIBIN) εξόριστη πια στην Έφεσο και γερασμένη, για τα πρώτα χρόνια του Ιησού και εν συνεχεία καταθέτει τις σκέψεις -τις αμφιβολίες -τον φόβο της, στα όσα θα συμβούν. Μιλά για τη σχέση Μάνας-Γιου (του Θεανθρώπου) σε πιο γήινη διάσταση. Από τα πρώτα βήματα (παιδί ακόμα) του Θεανθρώπου, στα Θαύματα, στα Πάθη, στη  ΣΤΑΥΡΩΣΗ.

 

Η αλήθεια της γυναίκας μπροστά στο φόβο, στην αδυναμία να αποδεχτεί τις καταστάσεις που συμβαίνουν. Στη Δίκη και Καταδίκη του Ιησού και στο Τέλος. Ο σπαραγμός ,η απώλεια ,η λήθη. Οι σκέψεις, τα ερωτήματα, τα συναισθήματα και η απόλυτη φρίκη της απώλειας. «Η ΚΡΑΥΓΗ».

Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΗ:

 

• Η σκηνοθεσία (Δημήτρης Μυλωνάς) είναι ευρηματική, πολύ καλή και εύστοχη. Χωρίς να θέλω να κάνω spoiler, λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε τι θα δούμε...

Η στιγμή της Ανάστασης του Λαζάρου.

Η δίκη του Ιησού.

Η στιγμή της επιλογής του λαού (Βαραβας ή Ιησούς) είναι ΚΑΘΗΛΩΤΙΚΗ.

• Ο φωτισμός της παράστασης (Γιώργος Αγιανίτης) παρά πολύ καλός.

• Το κείμενο, κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι πολύ καλό, Πολύ δυνατό, πολύ ανθρώπινο.

• Ο Χορός, ναι υπάρχει χορός, είναι ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΟΤΑΤΟΣ! Είναι από τις καλύτερες εκπλήξεις της παράστασης. Πολύ καλοδουλεμένος και εύστοχος.

• Το σκηνικό ωραίο, τα αντικείμενα «βρίσκουν «τον στόχο». Έχεις την αίσθηση «άλλα πρόσωπα κάνουν το πέρασμα τους» και όλοι μαζί μοιραζόμαστε την αλήθεια της Μαρίας .

 

Και ας συνεχίσουμε με το δραματικό κομμάτι της παράστασης. Ερμηνεία Ασπασία Κράλλη.

 

Θεωρώ ότι η προσπάθεια ήταν καλή. Τεχνικά λάθη, κατά την ταπεινή μου γνώμη, υπήρχαν. Το έργο ξεκίνησε άνευρα. Ο λόγος εν αρχή, ήταν φλατ. Η τονικότητα και η ρυθμολογία στο έργο (απόδοση ) δεν υπήρχαν. Η τοποθέτηση της φωνής ήταν λάθος, με αποτέλεσμα γρήγορα να «χαθεί, βαρεθεί» το κοινό και να προσπαθούμε να μπούμε το έργο. Οι πυλώνες (σώμα-φωνή) απουσίαζαν σε πολλά σημεία του έργου με αποτέλεσμα, να ακούγεται μια απλή ταχυλογία-αποστήθιση κειμένου.

 

Ένας ρόλος και δη ένας μονόλογος, κατά την γνώμη μου, πρέπει να δουλεύεται , συνοδεύεται ως... μουσική παρτιτούρα (για τους πιο ψαγμένους, τοποθέτηση φωνής από πιάνο μέχρι και κρεσέντο). Σωστές αναπνοές, σωστή τοποθέτηση στο διάφραγμα. Αυτά απουσίαζαν με αποτέλεσμα γρήγορα να χάνεις την συγκέντρωση. Στο πρώτο μέρος του έργου, απουσίαζαν σε βαθμό ενόχλησης. Ευτυχώς όταν πρέπει να ανεβεί η ένταση, η κα Κράλλη γρήγορα το βρίσκει. Ίσως βοήθησε ότι μπαίνει ο χορός κάνοντας έντονη την παρουσία του, σε σημεία να κλέβει την παράσταση με το ευρηματικό στήσιμο και σκηνική του παρουσία.

 

Στο κλείσιμο της παράστασης, επιτέλους, το κοινό δικαιώνεται για την επιλογή του καθώς όλα παίρνουν μια άλλη διάσταση.

 

ΚΡΙΤΗΣ  Ή ΚΡΙΝΟΜΕΝΟΣ;;;

Τελικά στη θυσία του Θεανθρώπου υπάρχει νόημα; Βρίσκει τον στόχο; Έφερε έναν κόσμο καλύτερο; Αποδέκτες του ερωτήματος όλοι.

 

Με ανυπομονησία περίμενα να δω αυτή την παράσταση. Το κείμενο είχε πέσει τυχαία στα χέρια μου. Είχα ήδη διαβάσει πόσα βραβεία είχε αποσπάσει η παράσταση στο εξωτερικό όταν είχε παιχτεί (ανέβηκε στο Broadway το 2013 με την Fiona Shaw και προτάθηκε για 3 Τony Αwards συμπεριλαμβανομένου και βραβείου Best Play).

 

Πρεμιέρα ήταν, λαθάκια γίνονται. Θεωρώ ότι στην πορεία θα το βρουν γιατί οι βάσεις υπάρχουν. Καλοδουλεμένη παρόλαυτά παράσταση.

 

ΕXTRA INFO:

- στον κάτω χώρο του θεάτρου παίζεται άλλη παράσταση. Οι φωνές ακούγονται σε έντονο βαθμό κατά την διάρκεια της παράστασης στον πάνω όροφο.

- τουαλέτα δεν μπορείς να πας γιατί στο ισόγειο υπάρχει σε εξέλιξη η άλλη παράσταση και έστελναν τον κόσμο στο απέναντι μπαράκι με αποτέλεσμα να υπάρχει ένταση-καυγάς κ.λπ.

- κατά τη διάρκεια της παράστασης 2 άτομα σηκώθηκαν να αποχωρήσουν Για να φύγεις πρέπει να περάσεις μέσα από τη σκηνή. Τη στιγμή που η κα Κράλλη ερμηνεύει μπροστά στην πόρτα, η μια κοπέλα πέρασε από μπροστά της και έφυγε. Η πόρτα όμως γρήγορα κλείνει (αλλαγή σκηνής), με αποτέλεσμα η δεύτερη έμεινε πάνω στην σκηνή και.... κόλλησε στον τοίχο! Το κοινό πραγματικά τα έχασε. Η ηθοποιός ενοχλημένη… σταμάτησε και... την πέταξε έξω!

- Στο τέλος της παράστασης η κα Κράλλη μάλωσε όλο το κοινό: “είσαστε το πιο άτακτο κοινό, το χειρότερο, απορώ γιατί έπαιξα απόψε... και αποχώρησε !!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:

Παράσταση: "Η διαθήκη της Μαρίας"

Μετάφραση: Κατερίνα Βαλαβανίδη

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου

Β΄Βοηθός Σκηνοθέτη: Χρήστος Καρανικόλας

Επιμέλεια Κινησης και Χορογραφίες :Χρυσηίς Λιατζιβίρη

Μουσική: Παύλος Κατσιβέλης

 

Ερμηνεύει η Ασπασία Κράλλη

Μια παραγωγή του Από Μηχανής Θεάτρου
Θέατρο:Από Μηχανής θέατρο- Πάνω Σκηνή, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο

 

Ημερομηνίες & Ώρες Παραστάσεων:

• Κάθε Τετάρτη στις 20.00 μ.μ.

• Κάθε Πέμπτη στις 21.00 μ.μ.

• Κάθε Κυριακή στις 18.00 μ.μ.

 

*****

Ακούστε live κάθε Τρίτη στις 15:30 τον Γιώργο Ειρηνάκη, στον Toc-Radio.gr, στην εκπομπή «Blender»! Ένα μουσικό μαγκαζίνο που ταράζει τα μεσημέρια της Τρίτης! Επικαιρότητα, τηλεόραση, ταινίες, σειρές, βιβλία, ολίγον από ζώδια, ελληνικές & ξένες μουσικές επιλογές των ακροατών… Ακούστε την εκπομπή ΕΔΩ & γίνεται μέλη της ομάδας της εκπομπής ΕΔΩ

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Λούης Πατσαλίδης Greek tour: "Made in Cyprus"

14-Dec-2019

1/5
Please reload

Please reload