Η «Κριτική του Θεατή» για το “Indian Summer Cafe”

Ένας σιδηροδρομικός σταθμός… ένα καφέ, μια ημέρα... 9 άνθρωποι, 9 ιστορίες!

Τι γίνεται όταν η μηχανή του καφέ χαλάει; Τι γίνεται όταν οι επισκέπτες του έχουν κάτι να τους πουν; Θα καταφέρουν να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους ή θα οδηγηθούν πάλι σε αδιέξοδο; Οι επισκέπτες ξεδιπλώνουν τις ιστορίες τους άλλοτε με χιούμορ και άλλοτε πιο σκληρά αποκαλύπτοντας έτσι την ανθρώπινη αδυναμία.

Η Στέφι και η Λώρα, εργάζονται στο καφέ, ενός σιδηροδρομικού σταθμού, μέσα στη ρουτίνα της σύγχρονης πόλης και της δίκης τους καθημερινότητας. Αντιμέτωπες με τα θέλω, τα όνειρά τους και τους ίδιους τους, τους εαυτούς.


Βρεθήκαμε λοιπόν στον χώρο του «Αλληλέγγυου Δικτύου Ηλιούπολης» για να παρακολουθήσουμε την πρεμιέρα της παράστασης.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ:

Η παράσταση όπως προανέφερα ως προς το στήσιμο και τη διανομή ρόλων είναι πειραγμένη, όχι όμως το κείμενο. Στην αρχική του μορφή, 2 είναι οι ηθοποιοί επί σκηνής που με την εναλλαγή ρούχων-κουστουμιών, ξετυλίγουν το κουβάρι με εναλλαγή ρόλων. Εδώ, έχουμε κάθε ρόλο δομημένο από έναν ηθοποιό .

Το κουδούνι χτυπάει τρεις φορές και η παράσταση αρχίζει!
Οι ήρωές μας ξεδιπλώνουν, σκέψεις, φοβίες, προβληματισμούς, στόχους, όνειρα που έμειναν στη μέση. Οι ήρωες με τον δικό τους τρόπο καταθέτουν τα δρώμενά τους.

 Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΗ:


Έξυπνα -δεδομένου του χώρου- είχαν δημιουργηθεί μικρές σκηνές για να ξεδιπλωθεί η ιστορία, καθώς σε πολλές από αυτές υπήρχε άμεση απεύθυνση στο κοινό. Μη λεκτική επικοινωνία-μη λεκτική επαφή. Μια συνομωσία-μια άτυπη συμφωνία, τύπου... καταλαβαίνεις;


Έξυπνο τέχνασμα, δεδομένου ότι σε σημεία το κείμενο είναι βαρύ,  το μουσικό διάλειμμα ανάμεσα στις ιστορίες με ζωντανή μουσική, τύπου περιπλανώμενων θλιμμένων μουσικών. Αυτό, καθώς και ο ρόλος του κ. Ψαθά ήταν από τις ευχάριστες εκπλήξεις.


Και στέκομαι στον κ. Ψαθά, δεδομένου ότι έχοντας ένα ρόλο ομοφυλόφιλου με πανικό και νευρώσεις, δημιούργησε μια καταπληκτική ερμηνεία. Ρεαλιστική και ανθρώπινη με πολύ έξυπνο χιούμορ. Ευτυχώς δεν αναλώθηκε σε παλαιού τύπου κλισέ καρικατούρας -ρόλους του ’70! Δομημένος άρτια σε ρυθμολογία και τονικότητα. Από τις καλύτερες στιγμές του έργου.

 

Η κ. Τσίπη πολύ καλή, όπως και η κ. Γαλατσιάτου. Για την κ. Γκέλερη... τι να πω, δεν έχω λόγια! Η λυρικότητα της φωνής της, αυτός ο υπόκωφος λυγμός της απλά σε ταξιδεύει… (ας σημειωθεί, έχω ξαναδεί ερμηνεία της σε μονόλογο στην Αθήνα Χατζηεσμερ. Απίστευτα καλή. Ακόμα μια sold out παράσταση του κ Βαγγέλη Βαροτσάκη)

Κλείνω με την ερμηνεία της κ Νένας Τσαντάκη. Ρυθμολογία - αναπνοές - συναίσθημα - αμεσότητα! Υπέροχη!

 

Θα σταθώ σε 2-3 σημεία στο έργο με πολύ αγάπη και κατανόηση. Στην πρεμιέρα συμβαίνουν τυχόν λαθάκια. Ήθελε λίγο καλύτερη διαχείριση άγχους. Το τρέμουλο σε σημεία ήταν εμφανές και η τονικότητα χάθηκε κάποια στιγμή, δυστυχώς σε δυνατό σημείο του κειμένου με αποτέλεσμα ο λόγος, να μην βρίσκει τον στόχο.

Η επιλογή της μουσικής πολύ καλή,  αλλά με σχετικές αδυναμίες. Όχι στην ερμηνεία, όσο στην προφορά (σημείωση ,τα τραγούδια που ακούστηκαν ήταν στα αγγλικά)


Έκπληξη και το κομμάτι της πρόζας των μουσικών. Άμεσο, κατανοητό και με φυσικότητα .

Μου άρεσαν παρά πολύ και τα σκηνικά δια χειρός κ. Πάσχου και κ. Ψαθά.


Σκηνοθετικά μια καλοδουλεμένη παράσταση.

Μπράβο! Το κερδίσατε το στοίχημα για ακόμα μια φορά κ Βαροτσάκη!

Από τον Σκηνοθέτη κ. Βαροτσάκη:
«...άνθρωποι που περπατούν βιαστικά στο χάος της καθημερινότητας, αποξενωμένοι, αδιάφοροι, μοναχικοί, αναζητώντας έναν τόπο να σταθούν, να μιλήσουν,να πουν αυτό που τους πνιγεί… Κάποιοι στις ιδιαιτερότητες τους, κάποιοι μετέωροι ανάμεσα στην απόγνωση μιας ζωής που σε παρασέρνει. Και όμως κάπου εκεί υπάρχει ένα μέρος  η διάθεση ακροβατεί ανάμεσα στην απόλυτη χαρά και την βαθιά απόγνωση ,ανάμεσα στην απελπισία και το χιούμορ ,στο κατώφλι ανείπωτων αποφάσεων. Κά που εκεί μπορείς να διακρίνεις στιγμές απίστευτης τρυφερότητας, μέσα από μια βαθιά εσωτερική ματιά που μας κρατάει ακόμα ζωντανούς...»

EXTRA INFO:
Όλες οι παραστάσεις είναι sold out! Ένεκα του Πάσχα καθώς και δημοτικών εκλογών δεν θα πραγματοποιηθούν άλλες παραστάσεις. Το έργο παίρνει παράταση… από Σεπτέμβρη!

Δίκτυο αλληλεγγύης Ηλιουπολης:
Οι κάτοικοι της Ηλιουπολης κάτω από το βάρος των μνημονιακών μέτρων ,αποφάσισαν το 2011 να δημιουργήσουν ένα δίκτυο έμπρακτης αλληλεγγύης με σκοπό την συλλογή και δωρεάν διάθεση τροφίμων και φαρμάκων απέναντι στους ανθρώπους που έχουν ανάγκη . Αυτή τη στιγμή είναι σε θέση να στηρίζει 100 οικογένειες χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς .
 

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:

“Indian Summer Cafe”

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Κείμενο: Βασισμένο στο Indian Summer της Lucy Maurice
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Βαροτσάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Γκέλερη
Κινησιολογία: Ειρήνη Παπανικολάου
Μουσική-τραγούδι: Στέφανος Γιωτιτσάς, Νεφέλη Καλατζή
Κοστούμια -σκηνικά: Αναστασία Πάσχου
Επιμέλεια αφίσας: Δέσποινα Βαροτσάκη
Ήχοι-φωτισμοί: Δημήτρης Κυπριωτάκης
Φωτογραφίες: Δήμητρα Γκούμα

Ερμηνεύουν με σειρά εμφάνισης :
Λώρα: Βικη Τσιπη
Στεφυ: Δήμητρα Γκέλερη
Κυρία Νιούμαν :Λιλη Γαλιατσατου
Ελειν: Κατερίνα Χαραλαμπόπουλου
Αμυ: Βιβή Λυγερου
Βικ: Στεφανος Γιωτιτσας
Εμα: Νεφέλη Καλατζη
Αλις: Ανέστης Ψαθας
Σαρα: Αναστασία Πασχου
Σαμ: Βικτώρια Αδάμ
Παντρεμένη γυναίκα: Ευαγγελία Βοσινακη
Γυναίκα που κοιμάται: κ Νένα

 

Θέατρο: Αλληλέγγυο Θέατρο ΗΛΙΟΥ-πόλις

Ημερομηνίες παραστάσεων: 16,17,30,31 Μαρτίου & 6,7,13,14 Απριλίου

Είσοδος Ελεύθερη με προαιρετική Συνεισφορά

 

Φωτογραφίες με τους παραγωγούς του Toc-Radio.gr (Γιώργο Ειρηνάκη & Στέισυ Λεονδη) μαζί με τους συντελεστές της παράστασης!

Μπορείτε να ακούσετε live κάθε Τρίτη στις 15:30 τον Γιώργο Ειρηνάκη, στον Toc-Radio.gr, στην εκπομπή «Blender»! Ένα μουσικό μαγκαζίνο που ταράζει τα μεσημέρια της Τρίτης! Επικαιρότητα, τηλεόραση, ταινίες, σειρές, βιβλία, ολίγον από ζώδια, ελληνικές & ξένες μουσικές επιλογές των ακροατών…

Ακούστε την εκπομπή ΕΔΩ & γίνεται μέλη της ομάδας της εκπομπής ΕΔΩ!

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

«Μαμ» του Σάκη Σερέφα, στο θέατρο Άβατον

18-Nov-2019

1/5
Please reload

November 16, 2019

Please reload